Astfel, BIC folosește imaginea unei femei de culoare, alături de mesajul „Arată ca o femeie/ Poartă-te ca o doamnă/ Gândește ca un bărbat/ Muncește ca un șef”.
Mesajul a pus pe jar câteva femei din Africa de Sud, care s-au arătat nemulțumite de faptul că un brand are curajul să le spună cum să se poarte, informează prdaily.com. De asemenea, acestea au fost deranjate de tentativa de a le instrui pe femei să se poarte ca bărbații și să lucreze „precum șefii”.
Campania BIC a determinat apariția unui hashtag deloc măgulitor pentru companie, #Don’tBeADickBic. Pe de altă parte, scuzele celor de la BIC au tensionat și mai mult lucrurile, după ce nu și-au asumat responsabilitatea pentru mesajul folosit: „Am luat replica de pe blogul Women in Business”, au spus cei de la BIC.
Observând că lucrurile nu se îndreaptă, BIC a prezentat un al doilea mesaj cu scuze: „Ne pare rău dacă am deranjat pe cineva, am înțeles că am greșit. Acest mesaj nu ar fi trebuit să apară niciodată. Reacția voastră ne va ajuta să nu mai repetăm o asemenea greșeală și apreciem implicarea publicului”.